2 Şubat 2008 Cumartesi

kış güneşi,sahilde yürüyüş,türban





Bugün güzel,güneşli bir güne uyandık.Hava çok soğuk ama tertemiz..Yaklaşık 500m uzakta oturuyorum sahile sıkıca giyindikten sonra çıktım ...ben yaştaki hanımlarla yürüdük.Temiz hava güzel bir sohbet bozuk keyfimi yerine getirdi.Malum 17 yaşının sonlarını yaşayan bir oğlum var.Sözüm ona üniversiteye hazırlanıyor.Ama msn başında..anlarsınız!!! bazen agresifleşiyor..bazen bal gibi... anlamadım sabır diliyorum her duada kendim için.Bunun içinde kendimi sokağa atıp sakinleşmeye çalışıyorum...Bu arada türban meselesi fena halde canımı sıkıyor..Hiç yapmadığım şey kapalı arkadaşlara cephe almaya başladım.Ayol benim 75 yaşındaki anamda kapalı ama türbanlı değil.O bile eşarp yerine bone takmaya başladı..Tepkiye bakarmısınız? yukarıdaki fotoğrafı balkonumdan güneş doğarken çektim.Deniz üzerinde nasılda güzel görünüyor...Baharı ve yazı özledim . ama sanırım dinlenmeyi özledim.Ev işleri beni bekliyor hadi hoşça kalın......

2 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

ah bu çocuklar , azcık dişini sıksa , üniversiteye girince istediğini yapacak ama , bizim anlatmamızla olmaz , kendilerinin anlaması lazım. Malum böyle iki sınav yaşadık. Darısı sizin atlatmanıza. Türban konusunda bireysel zıtlaşmalardan çok örgütsel eylemler gerekli. Ama son bayrak eylemlerinden ve seçimde alınan sonuçlardan sonra ona inancımı da yitirdim. Sayfanıza sürekli geliyorum, Ama yeni yazı göremeyince , boynumu büküp gidiyorum. Ben Burasayı çok severim, eskiden çok sık gelirdik, ama yıllar varki gelemedim. Bize Bursadan bahsetseniz yeter. Sevgiler bıraktım size

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar, gezi fotolari ile sizinde benimle gezmis olmaniz cok güzel, eger öyle bir his verdimse ne mutlu bana. Ayni yaslarda benimde oglum var ve bende az veya cok ergenlik cagi asmasini beraberce yasiyoruz, ama her zaman icin bende fazla üzerine düsmeden, dogru olanlarida hatirlatmaktan, geri kalmiyorum. Türbana gelince, herkesin özgür iradesi neyi gerktiriyorsa onu giyer,almanyada dahi bu konularda baski yokken müslüman bir ülkede, neden bu kadar bu konu ile inatlasiliyor hic anlamam.Devletin ve politikacilarin baska isimi kalmadi bunlari elestirecek.iste cahalet köylerde burda basliyor, baba kizinin basini kapatmak ister ama okullar bas kapali okula almak istemezler,ee ne olacak, kizlar okuyamaz, cahaletden kurtulamaz bu millet.Bir zamanlar bir müslüman kadinin, yunan askerleri tarafindan bas örtüsüne el atilmasi ile baslayan ayaklanmalar düsmani yurtatan atmak icin yapilan savaslar. Nerdeise simdi basinizi acin diye savasacak insanlar doldu her yerde. Birakin insanlar inancina göre, bas kapiyorlarsa kapasinlar. Almanyada da basi acik olan türk bayanlarina almanlar siz müslüman degilmisiniz diye soruyorlar. veya neden basinizi kapiyorsunuz diye. Halbuki Almanyada 50 yil evel basi acik gelenler kiliseye dahi alinmazmis. Ben öyle bir ortamda yasiyorum ki, 35 ülkenin insani ile her gün beraber. Basi kapali ve müslüman, Endonezyali, Kongo, Ispanyol, Rus, Alman, Fas, Lübnan, Türk....ve bunun gibi bir cok irkin insani ile bunlar hep basi kapali olduklarindan bir birlerine selam vererek anlasiyor, yoksa almancalari fazla yok. Tek noktalari dinde birlesiyor. iste burda onlara kimse basi kapali diye ikinci sinif muamelesi göstermiyor, hatta basi kapali lise ögretmenlerimiz dahi var, bunlar dinlerini degil, fransizca, matamatik,vs.. dersler veriyor. calistigim dernekte dini tanitim toplantilari yapip, hep beraber, kiliselere, sinagoglara, budistlerin ibadet yerine ve camiler geziler düzenliyoruz, amac bereber yasadigimiz insanlara hos görülü yaklasip, onlarin kültürlerini ve inanclarini tanimak, yadirgamak degil, herkein inanci kendisinedir ilkesi ile. Iste özgürlük ve layiklik budur, dis görünüs degil, ben bu konular ile burda cok ugrastigimdan olaylara tarafsiz bakmaya alistim, sevgiler....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin